Ο Μελιδονιώτης Περικλής, γεννήθηκε το 1946 στη Νεάπολη Λασιθίου Κρήτης και ονομάσθηκε Ανθυπολοχαγός Εφοδιασμού Μεταφορών το 1969. Ήταν Αμαριώτικης καταγωγής, καθώς ο πατέρας του ήταν από το Αποδούλου.Προήχθη μέχρι τον βαθμό του Λοχαγού. Υπηρέτησε σε διάφορες μονάδες και γραφεία ανάλογα, κάθε φορά, του βαθμού του.
Φοίτησε στο Δημοτικό Σχολείο και το Εξατάξιο Γυμνάσιο της Νεάπολης, από το οποίο απεφοίτησε το έτος 1964.
Στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (Σ.Σ.Ε), εισήχθη το έτος 1965, ως 1ος στα Σώματα (Αρχηγός) και απεφοίτησε 1ος (στα Σώματα), το έτος 1969.
Το αριστεύειν που σηματοδότησε την εισαγωγή και την αποφοίτηση του στη Σ.Σ.Ε, έλαμψε ως «αιέν αριστεύειν» καθ’ όλη την πορεία του Περικλή Μελιδονιώτη στον επαγγελματικό βίο.
Ομοίως στον αθλητικό στίβο: Ανακηρύχτηκε οκτώ φορές 1ος νικητής ως δρομέας ταχύτητας και ως άλτης σε ενδοσχολικούς, νομαρχιακούς και παγκρήτιους αγώνες από το 1962 έως το 1964. Έλαβε δέκα χρυσά μετάλλια και ανακηρύχθηκε δύο φορές 1ος νικητής στα αντίστοιχα αγωνίσματα της Σ.Σ.Ε. από το 1966 έως το 1971.
Παράλληλα διέπρεπε ως βασικό στέλεχος της ποδοσφαιρικής ομάδας «Κόροιβος» της Νεάπολης Λασιθίου και της ποδοσφαιρικής ομάδας της Σ.Σ.Ε. επί τέσσερα έτη.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ
Ο Λοχαγός Μελιδονιώτης Περικλής, χειριστής Α/φων της Αεροπορίας Στρατού, είχε τοποθετηθεί στον 10ο Λόχο Αεροπορίας Στρατού (ΛΑΣ), της Χ Μεραρχίας Πεζικού, που είχε έδρα τη πόλη των Σερρών.
Την 27η Νοεμβρίου 1975, ως κυβερνήτης του, με στοιχεία ΕΣ 304, στρατιωτικού αεροσκάφους μεταφοράς προσωπικού τύπου U-17Α Cessna, απογειώθηκε από τον 10 ΛΑΣ για υπηρεσιακή αποστολή με προορισμό το αεροδρόμιο ΣΕΔΕΣ της Θεσσαλονίκης. Συγκυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν ο Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) Κατσαρός-Καραθανάσης Ιωσήφ. Ο σκοπός της πτήσης ήταν η μετακίνηση του Επιτελάρχη της Χ Μεραρχίας Πεζικού, Συνταγματάρχη (ΠΖ) Μπούρλου Κων/νου, από τις Σέρρες, στην Θεσσαλονίκη.
Το αεροσκάφος προσέκρουσε και συνετρίβη στο έδαφος, ΒΔ του χωρ. Σοχός, στο ύψωμα με την ονομασία Σύνορα, λόγω εισόδου σε πυκνό στρώμα ομίχλης που εμφανίσθηκε αιφνίδια, με αποτέλεσμα να φονευθούν και οι τρεις επιβαίνοντες Αξιωματικοί.
Πηγή: hellenicarmyaviationhistory.wordpress.com