Σε κατάσταση “εκτάκτου ανάγκης” βρίσκεται το δημοτικό σχολείο Κουντούρας του δήμου Καντάνου Σελίνου αφού, ελλείψει εκπαιδευτικών, υποβαθμίζεται πλήρως, η παρεχόμενη εκπαίδευση. Μάλιστα, όπως τονίζει στην ανακοίνωσή του ο δήμος, δεν υπάρχει καμία μέριμνα ούτε προσπάθεια επίλυσης του ζητήματος.
Μάλιστα, εστάλη σχετική επιστολή από τον δήμο προς τον Πρωθυπουργό και το Υπουργείο Παιδείας
Η ανακοίνωση του δήμου Καντάνου Σελίνου αναφέρει τα εξής:
Ο Δήμος Καντάνου-Σελίνου, χαρακτηρισμένος ως ορεινός με το ΦΕΚ 87/07-06-2010, μάχεται κάθε χρόνο να διασφαλίσει το ελάχιστο δικαίωμα των δημοτών και μόνιμων κατοίκων του στην ΠΑΙΔΕΙΑ. Το σχολικό έτος 2022-2023 είναι το δυσμενέστερο των τελευταίων 20 ετών
Παρόλες τις διαβεβαιώσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς και τις δηλώσεις συμπαράστασης προς τις σχολικές μονάδες του Δήμου μας, δεν υπάρχει καμία μέριμνα για την εξασφάλιση του ελάχιστου δικαιώματος των παιδιών μας στην παιδεία.
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως μας ενημέρωσε δεν έχει διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών για να καλύψει τις ανάγκες του Δήμου μας, με αποτέλεσμα την ουσιαστική υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Διαμαρτυρόμαστε για τον εμπαιγμό που αντιμετωπίζουμε από τους κρατικούς φορείς όταν υποβαθμίζονται τα σχολεία μας αφού δεν καλύπτονται οι προβλεπόμενες ειδικότητες ανεξάρτητα από τις ανάγκες που υπάρχουν. Είναι απορίας άξιο το πόσος χρόνος χρειάζεται για να αναπληρωθεί ένας εκπαιδευτικός πρωινής ζώνης και να λειτουργεί εύρυθμα μια σχολική μονάδα. Στην περίπτωση του Δημοτικού Σχολείου Κουντούρας χρειάστηκαν δύο (2) μήνες για να τοποθετηθεί αναπληρωτής μακροχρόνιας άδειας και να επαναλειτουργήσει με αυτό τον τρόπο το ολοήμερο πρόγραμμα.
Στην παραπάνω αργοπορία, έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι στο χαρακτηρισμένο δυσπρόσιτο Δημοτικό Σχολείο Κουντούρας, που το 67% των μαθητών του έχουν δύο γονείς αλλοδαπούς, για δεύτερη συνεχόμενη σχολική χρονιά δεν λειτουργεί τμήμα υποδοχής (ΖΕΠ), παρόλο που έχει ιδρυθεί, επειδή η εκπαιδευτικός που τοποθετήθηκε αποχώρησε την ίδια μέρα με άδεια μητρότητας. Με μεγάλη μας απογοήτευση ενημερωθήκαμε ότι δεν πρόκειται να σταλεί νέος/α εκπαιδευτικός επειδή στο myschool η θέση δε φαίνεται κενή.
Επίσης, στην αδυναμία αναπλήρωσης της εκπαιδευτικού ΖΕΠ προστίθεται η απουσία και μη αναπλήρωση εκπαιδευτικού τμήματος ένταξης, το οποίο επίσης έχει ιδρυθεί, τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός την 25-11-2022 και παραιτήθηκε μετά από μία εβδομάδα και αντί να λάβει την προβλεπόμενη ποινή που θα έπρεπε να λάβει ως εκπαιδευτικός που απέρριψε θέση στην οποία τοποθετήθηκε, της προτάθηκε από την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τοποθετήθηκε σε άλλη θέση στο κέντρο των Χανίων, με την αιτιολογία ότι προτίμησαν να έχουν ένα κενό στην ειδικότητα στο νομό αντί για δύο – γεγονός που εγείρει ερωτήματα για τη νομιμότητα που επικαλούνται οι υπηρεσίες ότι τηρείται.
Συμπληρωματικά στα παραπάνω δεν αναπληρώθηκε ποτέ η ειδικότητα θεατρικής αγωγής που βρίσκεται σε άδεια ανατροφής τέκνου.
Συμπεραίνουμε λοιπόν, ότι η νομιμότητα από το Υπουργείο Παιδείας και τις Περιφερειακές και Τοπικές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εξαντλείται μόνο προς όφελος του κόστους και ποτέ προς όφελος των παιδιών και της κοινωνίας.
Αν λάβουμε υπόψη ότι στο Δημοτικό Σχολείο Κουντούρας, το 67% των μαθητών έχουν δύο γονείς αλλοδαπούς, κάποια δε από αυτούς εντάχθηκαν στη σχολική μονάδα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και δε μιλούν τη γλώσσα, το να μην λειτουργεί τμήμα υποδοχής στη σχολική μονάδα είναι τουλάχιστον εγκληματικό.
Η αδιαφορία και άρνηση αναπλήρωσης εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε μακροχρόνια άδεια και το γεγονός ότι δεν υπάρχει η παραμικρή μέριμνα για την στελέχωση εξαρχής των απομακρυσμένων σχολικών μονάδων καθιστά σκανδαλώδη την διακήρυξη του Υπουργείου Παιδείας ότι επιτελεί το σκοπό του.
Το Υπουργείο Παιδείας που δεν αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν τοπικές ιδιαιτερότητες και τοπικές ανάγκες, που αντιμετωπίζει μόνο «διεκπεραιωτικά» τις ανάγκες των παιδιών μας, που δεν ενδιαφέρεται να καλύψει τις κενές θέσεις στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, διατείνεται ότι προχώρησε σε μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ότι προσέλκυσε «μεγάλα» πανεπιστήμια του εξωτερικού και ότι δίνει τη δυνατότητα σε χιλιάδες νέους να λάβουν «υψηλού επιπέδου εκπαίδευση», πόσο ουτοπικό για το μέλλον της χώρας όταν δεν παρέχονται οι βάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Το Δημοτικό Σχολείο Κουντούρας βρίσκεται 80 χιλιόμετρα από αστικό κέντρο και κατά συνέπεια η πρόσβαση σε οποιεσδήποτε δραστηριότητες και υποστήριξη για τους μαθητές είναι αδύνατη.
Ο Πρωθυπουργός στη συνάντηση της 4ης Μαΐου 2022 με τους Ορεινούς Δήμους διαβεβαίωσε για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων των Ορεινών Δήμων και δέσμευσή του αυτή δεν υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ορεινών Δήμων ΚΕΔΕ, διαβεβαίωσε για νομοθετική ρύθμιση υπέρ των σχολικών μονάδων των Ορεινών Δήμων.
Παρά ταύτα, οι σχολικές μονάδες του Ορεινού μας Δήμου πλήττονται καθημερινά από την εφαρμογή τιμωρητικών πρακτικών με μοναδικό αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας και τη δημιουργία πολιτών β’ κατηγορίας.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΚΕΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.
Δηλώνουμε απερίφραστα ότι τασσόμαστε στο πλευρό των παιδιών, των γονέων και των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Κουντούρας και ΚΑΛΟΥΜΕ το Υπουργείο Παιδείας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Χανίων και τους Βουλευτές του Νομού να ενεργήσουν ώστε να ανακληθεί αυτή η τιμωρία στην οποία έχουν υποβληθεί τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Κουντούρας χωρίς να φέρουν την παραμικρή ευθύνη.
Πηγή: flashnews.gr