Την ώρα που αναζητούνται οι ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα με τη σύγκρουση δύο τρένων στα Τέμπη, μέχρι στιγμής ως μοναδικός υπαίτιος έχει συλληφθεί ο 59χρονος σταθμάρχης του σταθμού της Λάρισας.
«Εγώ πάτησα κανονικά το κουμπί γιατι είναι αυτόματο το σύστημα πλέον για να αλλάξει η γραμμή οπότε κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, αλλά δεν λειτούργησε», φέρεται να δήλωσε ο 59χρονος.
Για την πολύνεκρη τραγωδία μίλησε ο δεύτερος σταθμάρχης στη Λάρισα, Γιώργος Ζήνδρος, που δούλευε χθες το απόγευμα μαζί με τον 59χρονο.
«Το τρένο το διώξαμε από την κάθοδο και αυτό ήρθε κανονικά στην άνοδο. Δεν είναι η ηλικία… Για μένα ήταν ανθρώπινο λάθος», δήλωσε αρχικά στο Star και εξήγησε: «Έπρεπε να έχει τα κλειδιά στην ευθεία. Τα κλειδιά ήταν διαγώνια. Το τρένο πήγε στην ίδια γραμμή που κατέβαινε το άλλο… Ήταν η κακή η ώρα».
Όπως είπε στη συνέχεια ο κ. Ζήνδρος, έμεινε καθ’όλη τη διάρκεια της νύχτας στο πλευρό του 59χρονου. «Δεν μιλούσε, ήταν σοκαρισμένος», ανέφερε χαρακτηριστικά
Οι κατηγορίες εναντίον του Σταθμάρχη
Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).
Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.
«Είναι άδικο η έρευνα να μείνει στον σταθμάρχη»
Ο εργαζόμενος της Hellenic Train και συνδικαλιστής της ΓΣΕΕ, ανέφερε πως: «Ο σταθμάρχης είναι αυτός που κάνει το χειρισμό για την κατεύθυνση των συρμών, οπότε ήταν ανθρώπινο λάθος. Δεν μπορούμε να ζητάμε συστήματα για έλεγχο γιατί δεν υπάρχει κεντρικό σύστημα ελέγχου, αυτό δηλαδή που θα μπορούσε να δει ο σταθμάρχης στην οθόνη του υπολογιστή ως τα δυο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή.
Το σύστημα αυτό έχει αγοραστεί από το 2000 και δεν έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτησή του λόγω των εργολαβικών συμφερόντων. Υπάρχει μία τεράστια γραφειοκρατία γιατί τα χρήματα είναι πολλά. Είναι άδικο η έρευνα που διεξάγεται να μείνει μόνο στον σταθμάρχη και στο ανθρώπινο λάθος. Επίσης, ο σταθμάρχης εάν είχε έναν ακόμη σταθμάρχη δίπλα του τότε τα πράματα μπορεί να ήταν εντελώς διαφορετικά.
Εάν υπήρχε το σύστημα που λέμε τότε ο σταθμάρχης θα έβλεπε στην οθόνη του που είναι τα τρένα και θα είχε ειδοποιήσει. Επίσης, υπάρχει και μεγάλο πρόβλημα με το σήμα σε αυτή την περιοχή».
Πηγή: newsbomb.gr