Της Μαρίας Μαυρουδή
Τι όμορφο ετοίμασαν οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης του Δημοτικού σχολείου Ζαρού;
Δεν τα μάθατε; Μία σχολική εφημερίδα με διάφορες ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες. Οι μικροί μαθητές υποδύθηκαν τους δημοσιογράφους, τους αρθρογράφους και με την καθοδήγηση της δασκάλας τους, κυρίας Μαρίνας Καργάκη, μας ταξιδεύουν μέσα από την πένα τους.
Ευχαριστούμε την κυρία Καργάκη για την παραχώρηση της συνέντευξης.
- Αρχικά να σας συγχαρούμε για την όμορφη δράση σας. Ποιο ήταν το ερέθισμα που σας οδήγησε στην συγγραφή και έκδοση της σχολικής εφημερίδας;
Θα ήθελα κι εγώ να σας ευχαριστήσω με τη σειρά μου για τα τιμητικά σας λόγια και για την παρούσα συνέντευξη. Η συγγραφή και έκδοση εφημερίδας δεν αποτελεί μία μεμονωμένη δράση, αλλά είναι συνέχεια μιας σειράς δράσεων που έχουμε προγραμματίσει με τους μαθητές μου για τη φετινή χρονιά. Το πρότεινα στα παιδιά και έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον!
- Η εφημερίδα υλοποιήθηκε από συγκεκριμένη ομάδα παιδιών που αποτελούν τη συντακτική επιτροπή ή από όλους τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης;
Το αποτέλεσμα αποτελεί συλλογική δουλειά των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης, οι οποίοι είτε σκέφτηκαν θέματα είτε πήραν προτεινόμενα θέματα και τα ανέπτυξαν.
- Με ποιο τρόπο έγινε η επιλογή των θεματικών ενοτήτων;
Το πλαίσιο επιλογής των θεμάτων δεν είναι συγκεκριμένο! Ωστόσο, τα παιδιά κατέγραψαν θέματα επικαιρότητας, θέματα που αφορούν τον τόπο και την ιστορία του, αλλά και θέματα που σχετίζονται με όσα κάναμε καθημερινά στο μάθημα της Γλώσσας και άλλων μαθημάτων. Τέλος, το πρώτο μας τεύχος περιέχει και μία συνέντευξη στον Μεσαρίτη Παραολυμπιονίκη, Μανώλη Στεφανουδάκη, τον οποίο είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν κι από κοντά!
- Δουλεύετε την εφημερίδα μέσα στα χρονικά πλαίσια κάποιας διδακτικής ώρας;
Η συγγραφή και η έκδοση μιας εφημερίδας σίγουρα απαιτεί χρόνο! Τα παιδιά δούλεψαν τα θέματα κυρίως στο σπίτι, όμως αφιερώσαμε και χρόνο μέσα στην τάξη, για να ενημερωθούν ως προς τον τρόπο συγγραφής , αλλά και σύνταξης.
- Ήταν εύκολη η συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές και στις μαθήτριες σας;
Σίγουρα δεν είναι εύκολο για τα παιδιά να πιάσουν την πένα. Όμως τους εντυπωσίασε η ιδέα και πολύ γρήγορα μπήκαν στο ρόλο του δημοσιογράφου! Νομίζω με επιτυχία!
- Η εφημερίδα κυκλοφορεί και σε έντυπη μορφή;
Ναι. Η εφημερίδα εκτός από την ηλεκτρονική της μορφή, τυπώθηκε και σε συγκεκριμένο αριθμό αντιτύπων για τους συγγραφείς-μαθητές της τάξης, ενώ δόθηκε και σε φορείς της περιοχής, για να διαβαστεί η προσπάθεια μας!
- Κάθε πότε έχει οριστεί η κυκλοφορία της;
Η κυκλοφορία της εφημερίδας μας θα πραγματοποιείται κάθε δύο μήνες για όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Το επόμενο τεύχος αναμένεται κοντά στα Χριστούγεννα!
- Ποιοι ήταν οι συνταξιδιώτες σας σε αυτή την όμορφη δημιουργική προσπάθεια;
Σε αυτήν την προσπάθεια τα εύσημα ανήκουν στους λιλιπούτειους δημοσιογράφους! Όμως, δεν πρέπει να παραλείψουμε και την σημαντική αρωγή της εταιρίας ΒΟΤΟΜΟΣ ΑΕ (Νερά ZAROS), για την χορηγία στην εκτύπωση της εφημερίδας.
- Πως αντέδρασες οι μαθητές και οι μαθήτριές σας όταν τους ανακοινώσατε την ιδέα να γίνουν δημοσιογράφοι και να εκδώσουν μία σχολική εφημερίδα;
Όπως σας ανέφερα και παραπάνω, τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν στην ιδέα και από την πρώτη στιγμή έδειξαν τη θετική διάθεσή τους για τη συγκεκριμένη δράση. Θα συνεχίσουμε με τον ίδιο ζήλο και στα επόμενα φύλλα, όπως επίσης θα συνεχίσουμε και με άλλες δράσεις, εντός κι εκτός σχολείου.
- Με ποιο τρόπο μπορούμε να αποκτήσουμε την εφημερίδα και να στηρίξουμε τη πένα των μικρών δημοσιογράφων;
Η εφημερίδα δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα! Σκοπός της δράσης είναι τα παιδιά να καλλιεργήσουν την σκέψη τους, να ευαισθητοποιηθούν με διάφορες θεματικές ενότητες, να βελτιώσουν τη σύνταξη και τη γραφή τους και να το δουν όλο αυτό, αποτυπωμένο σε χαρτί εφημερίδας.
Ωστόσο, όσοι επιθυμούν να διαβάσουν την εφημερίδα μας, θα είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
Ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο που αφιερώσατε ώστε να μοιραστείτε την εμπειρία σας από τη συγκεκριμένη δημιουργική δράση. Να είστε πάντα καλά με υγεία και δημιουργία. Με το καλό να κυκλοφορήσει και το επόμενο τεύχος.
Σας ευχαριστώ πολύ κι εγώ!