Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Νεαροί σε κατάσταση μέθης παρέσυραν με μπουλντόζα φίλο τους (βίντεο)

2 λεπτά ανάγνωσης

Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε κατά τη διάρκεια ενός ακόμη κορωνοπάρτι το βράδυ του Σαββάτου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Την ώρα που όλοι οι παρευρισκόμενοι χόρευαν στους ρυθμούς της μουσικής, ομάδα νεαρών ανέβηκαν σε μία μπουλντόζα που βρισκόταν στο σημείο και άναψαν την μηχανή, με αποτέλεσμα να παρασύρουν και να τραυματίσουν ένα άτομο.

Λόγω των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, στον χώρο του πανεπιστημίου υπήρχε μία μίνι μπουλντόζα. Αυτό είχε ως συνέπεια μία παρέα αγοριών περίπου 10 ατόμων, η οποία ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ, να βάλει μπρος το όχημα.

Μπροστά από το τμήμα Νομικών και Οικονομικών Επιστημών, μέλη της παρέας είχαν ανέβει επάνω στην μίνι μπουλντόζα, και καθώς ήταν σε λειτουργία, ένα νεαρός, περίπου 23 ετών, έπεσε από αυτήν, και οι φίλοι του χωρίς να το καταλάβουν, τον παρέσυραν, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί έχοντας ένα τεράστιο κόψιμο από τον μηρό μέχρι την γάμπα του ποδιού.

Αφού συνειδητοποίησαν τι ακριβώς συνέβη, σταμάτησαν το όχημα και κατέβηκαν από αυτό, βλέποντας τον νεαρό φίλο τους γεμάτο αίματα σωριασμένο στο έδαφος. Οι ίδιοι, ήταν σε κατάσταση σοκ ούρλιαζαν, μέχρι που αποφάσισαν να καλέσουν ασθενοφόρο πανικόβλητοι.

Στη συνέχεια, όχημα του ΕΚΑΒ έσπευσε άμεσα στο ΑΠΘ, ώστε να παραλάβει τον τραυματία από την κεντρική πύλη, και διακομίστηκε στο νοσοκομείο Ιπποκράτειο. Ο νεαρός έχει ξεπεράσει τον κίνδυνο.

Μοιραστείτε το άρθρο

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης: Μειώνεται κατά 50% o δείκτης μετάδοσης κορονοϊού σε τάξη με 15 μαθητές

2 λεπτά ανάγνωσης

Στις τάξεις με 25 μαθητές ο δείκτης βασικών επαφών, μια από τις συνιστώσες του βασικού αριθμού αναπαραγωγής (δείκτης μετάδοσης), του κορονοϊού αυξάνεται κατά 50%, σε σχέση με τάξεις 15 μαθητών, ενώ σε τάξεις με 22 μαθητές ο δείκτης μετάδοσης περιορίζεται στο 20%.

Αυτό «δείχνουν» τα «στοχαστικά» μοντέλα που επεξεργάζεται η ομάδα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής (EnVe-Lab) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον καθηγητή Χημικών Μηχανικών Δημοσθένη Σαρηγιάννη. Οι ερευνητές του Εργαστηρίου μελετούν «στοχαστικά» μοντέλα, για τις σχολικές τάξεις όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Ειδικότερα, και σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα, σε σύγκριση με μία τάξη των 15 μαθητών, που σύμφωνα με τους ειδικούς είναι το προτιμότερο όριο για την τήρηση της κοινωνικής απόστασης, η τάξη των 22 παιδιών (50% περισσότερα παιδιά) θα παρουσιάσει αύξηση των βασικών επαφών κατά 20%, ενώ σε μια τάξη με 25 μαθητές (67% περισσότερα παιδιά) ο δείκτης αυτός εμφανίζει αύξηση 50%.
Επίσης, μικρότερη πιθανότητα μετάδοσης σε επίπεδο κοινότητας εκτιμάται όταν τα αδέλφια βρίσκονται στην ίδια σχολική αίθουσα. Όπως εξηγεί ο κ. Σαρηγιάννης, τα μοντέλα που χρησιμοποιούν στο εργαστήριο, έχουν ήδη εφαρμοστεί και «δουλεύουν» σε χώρες του εξωτερικού, όπως ο Καναδάς.

Γρηγορότερη διεξαγωγή τεστ

Ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι ο μεγάλος αριθμός τεστ ανίχνευσης του SARS-CoV-2 κι ο όσο το δυνατόν μικρός χρόνος που απαιτείται για την ανάλυση των δειγμάτων. Όσο μεγαλώνει ο αριθμός δειγμάτων, τόσο γίνονται πιο μεγάλες οι απαιτήσεις σε επιστημονική/τεχνική υποδομή για να γίνουν οι αναλύσεις γρήγορα.

Πανεπιστημιακά και ερευνητικά εργαστήρια της χώρας διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή και το εξειδικευμένο έμψυχο δυναμικό για την διεξαγωγή τεστ. Σύμφωνα με τον καθηγητή Δημοσθένη Σαρηγιάννη, τα πανεπιστημιακά εργαστήρια θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την εξαγωγή αποτελεσμάτων των τεστ Covid 19, λειτουργώντας επικουρικά στα εργαστήρια αναφοράς του ΕΟΔΥ. Έτσι, οι αρχές θα έχουν ταχύτερο χρόνο αντίδρασης και λήψης μέτρων προκειμένου να μειώσουν τη μεταδοτικότητα του ιού.

Πηγή: ethnos.gr

Μοιραστείτε το άρθρο