Του Άκη Τσελέντη, Δ/ντή του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών
Επειδή αυτός ο ανώνυμος δημοσιογράφος της ΝΕΑΣ ΚΡΗΤΗΣ εκτός από τις ατεκμηρίωτες συκοφαντίες για το πρόσωπο μου ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕ ότι είχα ενημερώσει με επίσημο έγγραφο μου ως Δντης του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, οφείλω να βάλω τα πράγματα στη θέση τους.
Από τις 17 Ιουνίου 2021 είχα στείλει ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ επίσημη (ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΗ) επιστολή προς την κατασκευάστρια εταιρεία σχετικά με την μεγάλη σεισμική επικινδυνότητα της περιοχής και επεσήμανα ότι ήταν πολύ πιθανόν να ενεργοποιηθούν και ρηξιγενείς ζώνες κάτω από τον διάδρομο ΠΡΑΓΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ!
Λόγω του απορρήτου της επιστολής παραθέτω μόνο ένα μικρό απόσπασμα θέτοντας τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων:
«2) Η αντισεισμική σχεδίαση των υποδομών του αεροδρομίου ΔΕΝ εξασφαλίζεται με την εφαρμογή του ισχύοντος Γενικού Αντισεισμικού Κανονισμού για το Νομό Ηρακλείου και ως εκ τούτου πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες υπολογισμών στην περίπτωση κοντινών αποστάσεων από ΕΝΕΡΓΑ ρήγματα (Near field regulations).
3) Βάσει των έως τώρα αποτελεσμάτων της έρευνάς μας, είναι πολύ πιθανή η ενεργοποίηση κλάδων της ενεργού ρηξιγενούς ζώνης του Καστελίου, οι οποίοι διέρχονται κάτω απο τον διάδρομο, του αεροδρομίου οπότε στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ειδικές προδιαγραφές κατασκευής του.»
(**) Όχι κύριοι δεν πιέζω για να πάρω καμία μελέτη σαν Τσελέντης εγώ απλώς ομιλώ ως εκπρόσωπος του κρατικού σεισμολογικού φορέα που ευρίσκεται πίσω από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα της χώρας – πιέζω για την ασφάλεια τωρινή και μελλοντική των κατοίκων και των ταξιδιωτών.
(**) Και επειδή κάποιοι γελοίοι σπεκουλάρουν βάζοντας λόγια στο στόμα μου που δεν έχω πει ότι δηλαδή είμαι ενάντια του αεροδρομίου να το ξεκαθαρίσω. Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου και το που θα γίνει είναι πολιτική απόφαση που δεν μου πέφτει λόγος. Εγώ ομιλώ μόνο ως επιστήμονας τεχνοκράτης και Δντης του αρμόδιου Κρατικού Σεισμολογικού φορέα. Εκείνο το οποίο ζητώ είναι ότι λόγω της σεισμικότητας της περιοχής απαιτείται ειδικός σχεδιασμός και οχι το άρπα κόλα που βλέπουμε ώστε να γίνει ένας ασφαλής αερολιμένας.