Άρθρο Ειδικού Συνεργάτη
Η Εθνική Ένωση Εκπαιδευτικών (NUT), η οποία εκπροσωπεί 327 χιλιάδες εκπαιδευτικούς στη Μεγάλη Βρετανία, υποστηρίζει ότι η επιβολή ενός τακτικού/συνηθισμένου αναλυτικού προγράμματος και διαγωνισμάτων από νωρίς είναι καταστροφικό. Υποστηρίζει ότι το αναλυτικό πρόγραμμα πρέπει να εστιάζει στο παιχνίδι μέχρι την ηλικία των 7 ετών, ενώ τα πρώιμα τεστ και τα τυπικά μαθήματα μπορεί να είναι καταστροφικά για τους μαθητές. Η παιδική ηλικία είναι σημαντική και πρέπει να υπάρχει ένα αναλυτικό πρόγραμμα βασισμένο στο παιχνίδι έως την ηλικία των 7 ετών.
Ειδικότερα η NUT υποστηρίζει ότι η επίσημη και τυποποιημένη εκπαίδευση σε μία τόσο νεαρή ηλικία μπορεί να είναι επιβλαβής για τα παιδιά, ειδικά για τα νεώτερα σε ηλικία μέσα στο συγκεκριμένο σχολικό έτος.
Η Jess Edwards, εκπαιδευτικός σε δημοτικό σχολείο και εκπρόσωπος της NUT δήλωσε στη Sunday Telegraph: “Υπάρχει μία τάση τα τελευταία χρόνια, ειδικά της σημερινής κυβέρνησης, να υπέρ-επισημοποιεί τα πολύ πρώιμα στάδια της εκπαίδευσης. Αυτή είναι μία εντελώς λανθασμένη προσέγγιση. Πραγματικά, τα μικρά παιδιά θα έπρεπε να κάνουν πράγματα όπως μαγείρεμα, πειραματισμό με την άμμο και να παίζουν παιχνίδια, παρά να κάθονται με το ζόρι και να προσθέτουν κλάσματα. Θέλουμε ένα αναλυτικό πρόγραμμα που να ταιριάζει στη σωστή ηλικία.”
Σύμφωνα με τη Christine Blower, γενική γραμματέας της ΝUT “Η παιδική ηλικία είναι σημαντική από μόνη της και πρέπει να αναγνωριστεί. Η έμφαση σε στόχους και αποτελέσματα στα νηπιαγωγεία, τα υπερβολικά πολλά τεστ και η υπερβολική μάθηση χωρίς μέριμνα για τη σημασία της συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των μικρών παιδιών είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική. Δεν μπορούμε να αρχίσουμε να ταμπελοποιούμε μικρά παιδιά ηλικίας το πολύ δύο ετών ότι αποτυγχάνουν”.
Παράλληλα μία δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών και Λεκτόρων (ATL), έδειξε ότι η πίεση της ανταπόκρισης σε συγκεκριμένους στόχους καταστρέφει την ποιότητα της διδασκαλίας, με τους δασκάλους να “διδάσκουν για το τεστ” και να αφήνουν λιγότερο χρόνο για πρακτική ή δημιουργική εργασία. Συνολικά, περισσότερο από το μισό (53%) του προσωπικού των σχολείων που ερωτήθηκαν από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών (ATL) δήλωσαν ότι η πίεση για την κάλυψη συγκεκριμένων στόχων καταστρέφει την ποιότητα της διδασκαλίας και κάνει τους μαθητές να φοβούνται την αποτυχία και να είναι πιεσμένοι.
Σύμφωνα με τη Dr Mary Bousted, γενική γραμματέας του Συλλόγου “η υπερβολική έμφαση στους στόχους έχει υπερβολικά επιβλαβείς συνέπειες στην εκπαίδευση των παιδιών. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις η ικανοποίηση των στόχων δείχνει να είναι πιο σημαντική από τη μάθηση των παιδιών και την απόκτηση σημαντικών γνώσεων και δεξιοτήτων.”
Πηγές: http://www.dailymail.co.uk