Γράφει η Μαρία Μαυρουδή*
Καθημερινά οι εκπαιδευτικοί έχουμε να διδάξουμε παιδιά με διαφορετικές προσωπικότητες, διαφορετικά ενδιαφέρονται και τα τελευταία χρόνια με ολοένα και περισσότερες μαθησιακές δυσκολίες κα προβλήματα συμπεριφοράς.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βρουν τον τρόπο να αντιμετωπίσουν τις τυχόν δυσκολίες που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας τους αλλά και το θάρρος να ενημερώσουν τους γονείς ότι το παιδί τους ενδέχεται να έχει κάποιες μαθησιακές δυσκολίες.
Οι περισσότεροι γονείς δυστυχώς δεν είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε κάτι άσχημο για το παιδί μας. Μπορεί να γνωρίζουμε ότι κάτι συμβαίνει είτε στον τομέα της μάθησης είτε στη συμπεριφορά του, αλλά δεν έχουμε την ψυχική δύναμη να το αποδεχτούμε.
Κάποιες φορές λόγω εγωισμού δεν θέλουμε να αποδεχτούμε την αλήθεια και βρίσκουμε τον πιο εύκολο μέσο.. για να νιώσουμε εμείς καλύτερα, ρίχνουμε τις ευθύνες στους άλλους.
Η πείρα με έχει διδάξει ότι ο πρώτος εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει την ευθύνη και την πρωτοβουλία να ενημερώσει τους γονείς ότι κάτι συμβαίνει με το παιδί τους είναι και εκείνος που βρίσκει πάντα τον μπελά του. Είναι όμως εκείνος που έχει τη συνείδησή του καθαρή γιατί έχει πράξει το σωστό.
Όσο νωρίτερα γίνεται η διάγνωση τόσο ευκολότερα και αποτελεσματικότερα μπορεί να αντιμετωπιστεί ένα πρόβλημα.
Ας έχουμε κατά νου ότι όλα γίνονται για το καλό του παιδιού μας Για να μπορέσουμε όμως να βοηθήσουμε πραγματικά το παιδί μας πρέπει πραγματικά να αποδεχτούμε το πρόβλημα κ να συνεργαστούμε τόσο με τον εκπαιδευτικό όσο και με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα ασχοληθεί με το παιδί μας για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.
Ας αποβάλουμε το κοινωνικό ταμπού κ το άγχος για το τι θα πουν οι άλλοι. Οι άλλοι έτσι κι αλλιώς πάντα θα λένε…
Ας μην ξεχνάμε ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ταυτόχρονα ίσοι.
* Η Μαρία Μαυρουδή είναι Δασκάλα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μοιρών