Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα της Έκθεσης.
Γενικός Σχολιασμός:
Το θέμα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας- Λογοτεχνίας αφορούσε την αξία της ιστορικής γνώσης και την αναφορά σε βιωματικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν. Τα θέματα χαρακτηρίζονται βατά. Δεν παρουσιάζονται δυσκολίες στην κατανόηση των κειμένων, τα οποία είναι μικρά σε έκταση. Οι ασκήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια.
ΘΕΜΑ Α
Α.1
Η περίληψη ήταν στοχευμένη, καθώς ζητούσε τους λόγους για τους οποίους είναι σημαντικό να μαθαίνουμε ιστορία.
Θέμα Β
Β.1
Άσκηση κλειστού τύπου. Χρειαζόταν να χαρακτηρίσουν τις προτάσεις λανθασμένες ή σωστές, χωρίς να κάνουν παραπομπές σε συγκεκριμένα χωρία.
Β.2 και Β.3
Αναμενόμενες ασκήσεις, στις οποίες εξετάζεται η γνώση της θεωρίας σε συνδυασμό με την κριτική ικανότητα των μαθητών, οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν συγκεκριμένα χωρία (ιδιαίτερα στη Β3) για να τεκμηριώσουν την απάντησή τους. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν στο δεύτερο κείμενο αναφοράς, το οποίο χαρακτηριζόταν από έντονη λογοτεχνικότητα. Εφόσον, αποτελούσε απόσπασμα της ποιήτριας Κικής Δημουλά.
Θέμα Γ
Στο θέμα Γ1, οι μαθητές πρώτη φορά κλήθηκαν να αναπτύξουν ερμηνευτικό σχόλιο σε πεζολογικό λογοτεχνικό κείμενο, του Θανάση Βαλτινού, το οποίο αναδεικνύει τους οικογενειακούς δεσμούς στο πέρασμα του χρόνου. Οι ερωτήσεις ήταν σαφείς, απλώς οι υποψήφιοι έπρεπε να ήταν προσεκτικοί στην τεκμηρίωση της προσωπικής τους άποψης.
Θέμα Δ
Το θέμα Δ, ήταν άρθρο που θα δημοσιευόταν στην σχολική εφημερίδα και στο οποίο οι υποψήφιοι μαθητές καλούνταν να καταθέσουν την προσωπική τους άποψη για την αξία της ιστορικής γνώσης και να αναφέρουν βιωματικούς τρόπους με τους οποίους θα καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν. Επομένως, απαιτούνταν προσοχή στο επικοινωνιακό πλαίσιο (τίτλος, αφόρμηση από επικαιρότητα, τριμερή δομή, χρήση γ’ προσώπου αλλά και α’ και β’ προσώπου για πιο οικείο ύφος, χρήση ρητορικών ερωτημάτων κτλ). Τέλος, ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν η εποικοδομητική αξιοποίηση των πληροφοριών από τα κείμενα αναφοράς, καθώς και η αναφορά σε συγκεκριμένους βιωματικούς τρόπους και όχι σε γενικόλογες διατυπώσεις.
Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:
Ζαχαριουδάκη Ελένη
Καλλέργη Εύα
Κυδωνάκη Μαριρένα
Φανουράκη Χαρούλα
Χατζηδάκη Μαρία
Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022
Οι εγγραφές συνεχίζονται..
Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος
..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!