Δύσκολη εξίσωση αποδεικνύεται το κρίσιμο θέμα της αποκατάστασης του κεντρικού άξονα της Μεσαράς που θα πρέπει να αποκατασταθεί σε πέντε διαφορετικά σημεία ανάμεσα στα οποία η μεγάλη καθίζηση που έκοψε στα δύο το νέο οδικό δίκτυο. Όπως προκύπτει θα χρειαστούν δύο μήνες για να ολοκληρωθεί η εκτέλεση των βαριών εργασιών που θα αναπτυχθούν σε όλη την έκταση του δρόμου (στα πέντε σημεία που έχουν εντοπιστεί προβλήματα) και αφού τελειώσουν θα επιτραπεί η ελεύθερη κίνηση των οχημάτων στο οδόστρωμα. Όμως και αφού δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία θα απαιτηθεί να ολοκληρωθεί ένα πρόσθετο σύνολο εργασιών που θα εκτελούνται παράλληλα με την κίνηση των οχημάτων και η διαδικασία αυτή εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου.
Όπως είναι γνωστό ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης με εισήγηση του στο υπουργείο Υποδομών Κρήτης, δρομολογεί παρεμβάσεις αποκατάστασης σε πέντε διαφορετικά σημεία του άξονα Ηράκλειο-Μεσσαρά συμπεριλαμβανομένης και της επίμαχης κατολίσθησης που έχει κόψει στη μέση το οδικό δίκτυο, συνολικού κόστους 9 εκ. ευρώ. Οι αναγκαίες μελέτες που πρέπει να προηγηθούν για να μπορέσει ο εργολάβος να κάνει την αποκατάσταση του οδικού δικτύου έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί για τα τέσσερα από τα πέντε σημεία παρέμβασης. Ωστόσο εκκρεμούν διαδικασίες εγκρίσεων που μένει να ολοκληρωθούν για να μπορέσουν να προχωρήσουν τα έργα αποκατάστασης.
Αναλυτικότερα, όπως εξηγεί ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ κ. Γ. Αγαπάκης, ήδη έχουν εγκριθεί οι δύο και οι άλλες δύο βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης. Ο ίδιος περιγράφει ότι οι βασικές εργασίες αποκατάστασης θα γίνουν σε ένα δίμηνο, και το υπόλοιπο διάστημα θα εκτελούνται παράλληλες εργασίες μαζί με την κυκλοφορία εντός καταστρώματος. Ο ίδιος υπογραμμίζει με νόημα ότι αυτό που πραγματικά ενδιαφέρει όλους είναι να δοθεί ο δρόμος με ασφάλεια. Είναι κατανοητές και οι αντιδράσεις και οι διαμαρτυρίες όσων δισανασχετούν.
‘Όμως είναι αδιανόητο να γίνονται εργασίες και παράλληλα η κυκλοφορία των οχημάτων, διότι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν θα αναπτυχθούν σε όλο το οδόστρωμα. Στο σημείο της κατολίσθησης τονίζει ότι εξακολουθούν να γίνονται όλες οι πρόδρομες εργασίες για τις παρεμβάσεις αποκατάστασης που θα ακολουθήσουν, ενώ σήμερα θα αρχίσουν έργα ένα χιλιόμετρο βορειότερα από την καθίζηση και οι εργασίες να αναπτυχθούν σε όλη την έκταση του δρόμου.
Την ίδια στιγμή κλιμακώνονται οι πιέσεις από την τοπική κοινωνία που ασφυκτιά λόγω του αποκλεισμού του κεντρικού οδικού άξονα της Μεσσαράς, σχολιάζοντας σκωπτικά την ταχύτητα με την οποία «έβγαλε» προβλήματα ένα έργο σε τόσο σύντομο χρόνο μετά την παράδοση του.
Όπως τονίζουν κάθε μέρα που μένει κλειστός ο δρόμος βαθαίνουν τα οικονομικά προβλήματα που προκαλεί η προβληματική σύνδεση βορρά-νότου στο νομό Ηρακλείου. Υπάρχουν πολλές και σημαντικές οικονομικές παράμετροι που «καίνε» την τσέπη των κατοίκων της Μεσσαράς από τον κυκλοφοριακό αποκλεισμό, που αναγκαστικά επιβάλλει στους κατοίκους και τους επαγγελματίες να διανύουν πολλαπλάσιες χιλιομετρικές διαδρομές για να φτάσουν στον προορισμό τους. Εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων και επιχειρηματίες, εκφράζουν τεράστιους φόβους, ότι αν συνεχιστεί η κατάσταση, τα προβλήματα θα είναι τεράστια και πιθανό ανεπίλυτα σε μια από τις δυσκολότερες περιόδους. Παράλληλα ζητούν δρόμος να ανοίξει αμέσως και να επιταχυνθούν οι σχετικές διαδικασίες.
Πηγή: patris.gr