Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΠΘ προχωρά στον αρχικό της σχεδιασμό για την εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση. Στο άρθρο 104 του Ν.4823/3-8-2021 εκτός της εσωτερικής αξιολόγησης με αριθμητική κλίμακα του έργου της σχολικής μονάδας από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και του σχολείου από τον σύμβουλο εκπαίδευσης, της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και τις ποινές που προβλέπονται για όσους-ες δεν αποδεχθούν να αξιολογηθούν ή αξιολογηθούν αρνητικά, προβλέπεται ότι κάθε σχολικό έτος θα διενεργούνται σε εθνικό επίπεδο εξετάσεις υποχρεωτικά για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές της Γ’ τάξης των γυμνασίων. Εξετάσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά, με πρόβλεψη, κατόπιν υπουργικής απόφασης οι εξετάσεις να αφορούν και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα, καθώς και σε άλλες τάξεις. Φέτος ορίστηκε ότι η πρώτη «πιλοτική εφαρμογή» των εξετάσεων αυτών θα γίνει σε 300 Δημοτικά Σχολεία στις 18 Μαΐου.
Τα αποτελέσματα θα είναι πάνω στα ίδια θέματα, για όλα τα σχολεία, και επομένως άμεσα συγκρίσιμα μεταξύ τους. Εξόφθαλμα επιχειρείται στην πράξη η κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών με τις δραματικές συνέπειες για τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου. Η εκπαιδευτική πολιτική που απέτυχε όπου εφαρμόστηκε και που οδήγησε στη σχολική διαρροή και στον κατακερματισμό της γνώσης εις βάρος τελικά της μόρφωσης των παιδιών (βλ. δηλώσεις πρ. υφυπουργού των ΗΠΑ) έρχεται ως πολιτική Κεραμέως – Μητσοτάκη και στη χώρα μας.
Είναι δηλαδή ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιήσει το ΥΠΑΙΘ, προκειμένου να προωθήσει τον αντιεκπαιδευτικό – αντιλαϊκό σχεδιασμό του. Δίνει προτεραιότητα στην ποσοτικοποίηση και στον κατακερματισμό της γνώσης. Επικρατεί η λογική του μετρήσιμου αποτελέσματος και το σχολείο αντιμετωπίζεται ως μια επιχείρηση που θα πρέπει τελικά να παράγει το μεγαλύτερο δυνατό μετρήσιμο αποτέλεσμα με το μικρότερο δυνατό κόστος.
Η εδραίωση των εξετάσεων τύπου PISA θα μετατρέψει το δημοτικό σχολείο σε «φροντιστήριο», όπου το άγχος για να βγει η ύλη θα ενταθεί και θα καλύψει κάθε τι που δεν μετριέται, το παιχνίδι, τη φαντασία, την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, εν τέλει τη χαρά. Με τον τρόπο αυτό, το σχολικό περιβάλλον του ανταγωνισμού και των αλλεπάλληλων εξετάσεων καθίσταται ιδιαίτερα ψυχοπιεστικό για τα παιδιά καθώς ενσταλάζει μέσα τους από την τρυφερή τους ηλικία τη μειωμένη προσδοκία ενώ εντείνει το άγχος για παιδιά και οικογένειες.
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Ένα σχολείο, όπου το κράτος, να επενδύει τους απαραίτητους πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, με σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, με συνεχή και δωρεάν πρόσβαση στην επιμόρφωση, ανοικτά αναλυτικά προγράμματα και με εμπιστοσύνη στους επιστήμονες εκπαιδευτικούς παρέχοντάς τους όλα τα εχέγγυα για να επιτελούν το έργο τους.
Για την προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την αποτροπή όλων των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του ΥΠΑΙΘ, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης Μεσαράς «ΦΑΙΣΤΟΣ» καλεί τη ΔΟΕ να αναλάβει την οργάνωση του αγώνα με τις εξής κατευθύνσεις:
* Να σταλεί επιστολή στους γονείς που να εξηγούμε ενδελεχώς τις θέσεις μας.
* Την κήρυξη απεργιακής κινητοποίησης στα σχολεία που έχουν προγραμματιστεί να διεξαχθούν οι εξετάσεις στις 18 Μαΐου, με στήριξη των απεργών από τη ΔΟΕ και τους τοπικούς Συλλόγους.