Οι ισχυρές βροχές και οι έντονες χιονοπτώσεις εντείνουν την αγωνία στην ευπαθή ισορροπία στον δρόμο της Μεσαράς που σημειώθηκε τρία χρόνια μετά την παράδοσή του. Τεκμηριωμένη απάντηση για το πώς φτάσαμε ως εδώ, ποιοι ήταν δηλαδή οι παράγοντες που ευθύνονται για την καταστροφή που προκλήθηκε σε ένα νευραλγικό τμήμα του δρόμου, πρόκειται να δώσουν τα μέλη της επιτροπής που αναμένεται να ορίσει σήμερα η Διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, στο πλαίσιο του νόμου που διέπει τα δημόσια έργα.
Στο μεταξύ, η πορεία των εργασιών για τη σταθεροποίηση της δυναμικά εξελισσόμενης κατολίσθησης βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση με τις καιρικές συνθήκες, αφού είναι αδύνατο τα τεχνικά συνεργεία να εργαστούν με πολικές θερμοκρασίες, βροχές και χιονοπτώσεις. Τα συνεργεία θα επιστρέψουν μόλις οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν, σύμφωνα με τις συντεταγμένες που έχουν δώσει τα στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, τα οποία δεν κρύβουν την αγωνία τους για το γεγονός ότι ο καιρός δεν είναι σύμμαχος στην προσπάθεια που καταβάλλεται για τη σταθεροποίηση της κατολίσθησης σε πρώτο στάδιο και της αποκατάστασής της στο δεύτερο επόμενο στάδιο.
Το γεγονός ότι κόπηκε στη μέση η κεντρική οδική αρτηρία που ενώνει το Ηράκλειο με την ενδοχώρα και το αντίθετο σταδιακά φουντώνει την αγανάκτηση της κοινωνίας η οποία ζητά απαντήσεις για το πώς φτάσαμε ως εδώ. Παράλληλα ζητά και λύσεις όπως για παράδειγμα να τεθεί σε χρήση για τις τοπικές κυκλοφοριακές ανάγκες της περιοχής το τμήμα του δρόμου που δεν εμπλέκεται με το πρόβλημα της καθίζησης Γέργερη – Απομαρμά – Μοίρες. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», για το θέμα αυτό έχει συμφωνήσει ήδη ο ΟΑΚ με την Τροχαία, που όμως από την πλευρά της έχει θέσει συγκεκριμένα ζητήματα σε σχέση με την ειδική κυκλοφοριακή σήμανση που πρέπει να υπάρχει συνδυαστικά με τις σχετικές αποφάσεις της κυκλοφοριακής ρύθμισης. Η τακτοποίηση των θεμάτων αυτών φαίνεται ότι είναι στην τελική ευθεία.
Στο μεταξύ, σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης αναμένεται να ορίσει τη σύνθεση των μελών της επιτροπής που θα αναλάβει να ερευνήσει το πώς φτάσαμε ως εδώ και το πώς είναι δυνατόν το πολυδιαφημισμένο έργο του κεντρικού δρόμου της Μεσσαράς να κόβεται στη μέση από κατολισθήσεις που οδηγούν μοιραία τις συνθήκες ζωής της ενδοχώρας του Ηρακλείου σε βίαιη επιστροφή στην κυκλοφοριακή υποβάθμιση.
Όπως είναι γνωστό, στο επίμαχο θέμα έχει ευθέως απαντήσει ο γενικός διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων κ. Καρνέσης μετά τη λεπτομερή αυτοψία που πραγματοποίησε στην περιοχή και ξεκαθάρισε με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι το πρόβλημα που προέκυψε «δεν είναι κακοτεχνία» και ότι οφείλεται σε «φυσικό φαινόμενο για το οποίο δεν έχει ευθύνη η κατασκευή του έργου».
Ωστόσο, επειδή απαιτείται και από τον νόμο η ενδελεχής επιστημονική τεκμηρίωση των αιτιών που ευθύνονται για την καταστροφή αυτή, προχωρά η διαδικασία για τη συγκρότηση της επιτροπής που θα αναλάβει να φέρει σε πέρας αυτό το έργο, με τη συνδρομή εμπειρογνώμονα ειδικής βαθμίδας ώστε να εξετάσει τα δεδομένα της κατολίσθησης και να διαμορφώσει πόρισμα για την αποκατάστασή της.
Πηγή: patris.gr