Για γεωλογικό φαινόμενο ανωτέρας βίας, το οποίο δεν μπορούσε να προβλεφθεί, κάνει λόγο ο Γενικός Δ/ντης Συγκοινωνιών του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης, αναφερόμενος στη μεγάλη κατολίσθηση σε τμήμα του δρόμου Ηράκλειο – Μεσαρά, στο ύψος του υπό κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πανασού.
Μετά και την εισαγγελική εντολή για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών, ο κ. Καρνέσης ο οποίος βρέθηκε στο σημείο προκειμένου να πραγματοποιήσει αυτοψία, υποστηρίζει ότι δεν φαίνεται να προκύπτουν ζητήματα κακοτεχνιών για την συγκεκριμένη κατολίσθηση.
Ωστόσο, χαρακτήρισε λανθασμένη την επιλογή της χάραξης του οδικού άξονα, την δεκαετία του ’70 , ενώ στο ερώτημα αν οι εργασίες στο επίμαχο τμήμα ολοκληρώθηκαν, βιαστικά υπό την πίεση του χρόνου καθώς υπήρχε ο κίνδυνος απένταξης του έργου, με την επιστροφή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ προς την Ε.Ε., τον Απρίλιο του 2019, απάντησε:
Αύριο Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022, ο κ. Καρνέσης θα βρεθεί στο επίμαχο τμήμα του δρόμου ενώ θα έχει επαφές με στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, με στόχο την άμεση δρομολόγηση λύσεων, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, με την ταλαιπωρία των οδηγών από τον παλιό δρόμο να συνεχίζεται…
Ο κ. Καρνέσης ωστόσο, σημειώνει ότι θα καταβάλλουν προσπάθειες για την άμεση αποκατάσταση της ζημιάς προκειμένου ο δρόμος να δοθεί ξανά με ασφάλεια σε χρήση.
Πάντως, η επίμαχη κατολίσθηση δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με τις εικόνες που επικράτησαν πριν αρκετά χρόνια, στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη – Καλαμάτα, το οποίο είναι το ακριβότερο έργο που έχει κατασκευαστεί στην Ελλάδα, διεκδικώντας μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες, με τους πολίτες της Μεσαράς να εύχονται να μην έχει την τύχη του… Τσακώνα!
Παρέμβαση εισαγγελέα για τις επικίνδυνες ρηγματώσεις
Υπενθυμίζεται πως σε εξέλιξη βρίσκεται προκαταρκτική εξέταση των εισαγγελικών Αρχών αναφορικά με τις μεγάλες ρηγματώσεις που έχουν προκληθεί επί της Εθνικής Οδού Ηρακλείου-Μοιρών, στο ύψος του υπό κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πανασσού.
Πηγή: neakriti.gr