Χαρμόσυνα μαντάτα έφερε η χθεσινή ημέρα για το Ρέθυμνο, καθώς ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο, που θα “ξεδιψάσει” όλο το βόρειο μέτωπο του νομού, φαίνεται ότι μετά από πολλές καθυστερήσεις και περιπέτειες μπαίνει πλέον σε ρότα… δρομολόγησης! Ο λόγος για το πολυσυζητημένο έργο “Αξιοποίηση ταμιευτήρα φράγματος Ποταμών Αμαρίου: Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού”, προϋπολογισμού ύψους 22,2 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αφορά ουσιαστικά στην κατασκευή διυλιστηρίου που θα κατασκευαστεί στο φράγμα Ποταμών και έρχεται να λύσει το πρόβλημα ύδρευσης της βόρειας ζώνης των δήμων Ρεθύμνου και Μυλοποτάμου, σε πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων και επισκεπτών!
Το εν λόγω έργο έχει περάσει στο διάβα της τελευταίας τριετίας από σαράντα κύματα… Το πρώτο καθοριστικό βήμα για τη δρομολόγηση του έργου είχε γίνει στα τέλη Μαρτίου του 2019, όταν και η υπογράφτηκε προγραμματική σύμβαση έργου μεταξύ Περιφέρειας Κρήτης και της τότε διοίκησης του ΟΑΚ Α.Ε., για την κάλυψη των υδρευτικών αναγκών του δήμου Ρεθύμνου και της ευρύτερης περιοχής στο βόρειο μέτωπο του Ρεθύμνου, με την αξιοποίηση των υδάτινων αποθεμάτων του φράγματος Ποταμών Αμαρίου.
Τον Νοέμβριο του 2019 προκηρύχθηκε ο ανοιχτός διαγωνισμός, με δεδομένη τότε τη χρηματοδότηση του έργου από το αναπτυξιακό πρόγραμμα των ΟΤΑ “ΦιλόΔημος 1”, ενώ στα τέλη Δεκεμβρίου ακολούθησε η δημοπράτηση. Υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από κατασκευαστικές εταιρείες. Ωστόσο η δημοπράτηση ακυρώθηκε και χρειάστηκε να περάσει από τη βάσανο τροποποίησης και συμπληρωματικών μελετών, καθώς επίσης και νέων αδειοδοτικών αποφάσεων και εγκρίσεων.
Αυτή τη στιγμή, όπως προκύπτει τουλάχιστον από χθεσινή ανακοίνωση της διοίκησης του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, το έργο έχει ξεφύγει από τις “Συμπληγάδες” και μπαίνει σιγά-σιγά σε τροχιά υλοποίησης, καθώς εγκρίθηκαν οι νέες μελέτες και τα νέα τεύχη δημοπράτησης, ενώ οδεύει προς ένταξη χρηματοδότησης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη”, το γνωστό ΕΠΠΕΡΑΑ.
Η ανακοίνωση του ΟΑΚ Α.Ε.
Χθες στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα, μέσω τηλεδιάσκεψης, «τρέχοντα θέματα, καθώς και το θέμα της έγκρισης της αναθεωρημένης προμελέτης και των τευχών δημοπράτησης του έργου “Αξιοποίηση ταμιευτήρα φράγματος Ποταμών Αμαρίου” και συγκεκριμένα η “Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού”. Το έργο είχε αρχικά προταθεί τον Απρίλιο του 2018 με απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού, βιαστικά και ουσιαστικά ανώριμο, στο πρόγραμμα “ΦιλόΔημος Ι”. Έκτοτε συνάφθηκαν προγραμματικές συμβάσεις με την Περιφέρεια Κρήτης, δημοπρατήθηκε, ακυρώθηκε η δημοπράτηση, έγινε συμπληρωματική μελέτη, ξαναπέρασε από το Περιφερειακό Συμβούλιο και το Δ.Σ. του Οργανισμού, μέχρις ότου μετά από σχεδόν 4 χρόνια ανακλήθηκε οριστικά», αναφέρεται σχετικά σε χθεσινή ανακοίνωση που εξέδωσαν εκ μέρους του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. ο πρόεδρος Λευτέρης Κοπάσης και ο διευθύνων σύμβουλος Άρης Παπαδογιάννης, και επισημαίνεται: «Το εμβληματικό αυτό έργο, που θα επιλύσει το θέμα της ύδρευσης του Ρεθύμνου αξιοποιώντας το νερό από το φράγμα Ποταμών Αμαρίου, υποβάλλεται πλέον από τον Οργανισμό στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” στον Άξονα Προτεραιότητας 14, με προϋπολογισμό 22.230.000 ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ), σύμφωνα με την εισήγηση του διευθυντή Υδραυλικών Έργων του Οργανισμού Μάρκου Πατρελάκη».
Το προφίλ του έργου – Προβλέπει την εξυπηρέτηση 30.000 ενεργών υδρομέτρων
Το έργο, στη μορφή τουλάχιστον με την οποία είχε δημοπρατηθεί το 2019, προβλέπει την εξυπηρέτηση 30.000 ενεργών υδρομέτρων στον Δήμο Ρεθύμνου και άλλων 6.200 υδρομέτρων σε 11 Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Μυλοποτάμου. Η απαιτούμενη δυναμικότητα της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) του φράγματος Ποταμών Αμαρίου ανέρχεται σε 30.000 m3/d, με δυνατότητα λειτουργίας στα 45.000 m3/d, στη β’ φάση. Η περιοχή όπου θα κατασκευαστεί το διυλιστήριο, σε χώρο που έχει αγοραστεί από το 2007, 48 στρεμμάτων, στην τοποθεσία Λουτράκι, βρίσκεται στα όρια Γιαννουδίου-Πρασών.
Το αντικείμενο των δημοπρατούμενων έργων περιελάμβανε:
* Την εκπόνηση της οριστικής μελέτης, της μελέτης εφαρμογής και κάθε είδους συμπληρωματικής μελέτης και έρευνας,
* Την κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού και
* Την προμήθεια και εγκατάσταση όλου του ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης, η χρονική διάρκεια των έργων κατασκευής του νέου διυλιστηρίου του Ρεθύμνου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, είναι 36 μήνες (περιλαμβάνει 6 μήνες δοκιμαστική και 6 μήνες κανονική λειτουργία των έργων από τον ανάδοχο).
Πηγή: neakriti.gr