Έκκληση για λήψη άμεσων και εξειδικευμένων μέτρων προστασίας για τις δομές ειδικής αγωγής κάνουν οι εργαζόμενοι του κλάδου ύστερα από την κυβερνητική απόφαση μη συμπερίληψης των εν λόγω δομών στο μέτρο της αναστολής λειτουργίας.
Εκπρόσωποι του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, που στελεχώνουν τα σχολεία της ειδικής αγωγής, υποστηρίζουν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες χρειάζονται ολόπλευρη στήριξη και ένα διεπιστημονικό πρόγραμμα παρέμβασης προκειμένου να αποκτήσουν δεξιότητες αλλά και να αναπτυχθούν γνωστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά.
Έκκληση εργαζομένων για λήψη εξειδικευμένων μέτρων προστασίας
Η αναστολή λειτουργίας των ειδικών δομών εκπαίδευσης θα επηρέαζε αρνητικά τα παιδιά και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο οι εργαζόμενοι του κλάδου στηρίζουν τη συνέχιση της λειτουργίας τους, όμως ζητούν το αυτονόητο και το ζητούν εδώ και πολλούς μήνες, με την κυβέρνηση να επιδεικνύει μία σχεδόν κυνική αδιαφορία.
Παρά τις εκρήξεις ευαισθησίας, όπως αυτή με την οποία δικαιολόγησε ο πρωθυπουργός την απόφασή του να παραμείνουν ανοιχτές οι ειδικές εκπαιδευτικές δομές κάνοντας λόγο για «μεγάλο ψυχολογικό κόστος» για τα παιδιά που φοιτούν σε αυτές, καμία από τις προτάσεις που είχαν καταθέσει ήδη από την περασμένη άνοιξη οι καθ’ ύλην αρμόδιοι δεν ελήφθη υπόψη, με τα σχολεία να ανοίγουν άτσαλα τον Σεπτέμβριο μόνο για να κλείσουν σε λιγότερο από δύο μήνες αργότερα.
«Στηρίζουμε, αλλά…»
Στην έκτακτη ολομέλεια των προέδρων των δεκατριών περιφερειακών Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ/ΕΒΠ), που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή ύστερα από πρόσκληση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), συζητήθηκε η στάση που θα κρατήσουν απέναντι στην κυβερνητική απόφαση για μη αναστολή της λειτουργίας των ειδικών σχολείων. «Δεν είμαστε υπέρ τού να κλείνουν τα σχολεία, γι’ αυτό και αποφασίσαμε ομόφωνα ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους μαθητές μας πηγαίνοντας καθημερινά στα σχολεία μας.
Αλλά σε μια τέτοια συγκυρία, που τίθεται σε κίνδυνο η δημόσια υγεία, η λειτουργία των σχολικών μονάδων πρέπει να γίνεται με αυστηρά πρωτόκολλα ασφάλειας και υγιεινής. Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει στην περίπτωση των ειδικών σχολείων εν γένει», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ) Ευγενία Τραγάκη, προσθέτοντας ότι εδώ και πολλούς μήνες δεν έχει υπάρξει -αν και θα έπρεπε- ιδιαίτερη μέριμνα για τους μαθητές της ειδικής αγωγής, που οι ανάγκες τους είναι αυξημένες λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα των δυσκολιών τους.
Όλα λάθος
Στο ψήφισμα της ολομέλειας καταγράφεται αναλυτικά η κατάσταση στα σχολεία του κλάδου:
■ Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, το 10% των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής τελούν σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας λόγω κρουσμάτων, δηλαδή ποσοστό πολλαπλάσιο του αντίστοιχου των σχολείων γενικής αγωγής.
■ Οι μαθητές των ειδικών σχολείων, στην πλειονότητά τους, δεν φορούν μάσκα και δεν είναι εύκολο να τηρήσουν αποστάσεις ή μέτρα προστασίας και υγιεινής.
■ Πολλοί μαθητές είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι λόγω υποκείμενων νοσημάτων, επομένως χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας.
■ Το προσωπικό δεν τηρεί πάντα αποστάσεις από τους μαθητές, καθώς, λόγω των καθηκόντων του, καθίσταται απαραίτητη η φροντίδα των προσωπικών και εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών (σίτιση, τουαλέτα, στήριξη στη βάδιση, θεραπευτική υποστήριξη).
■ Οι μαθητές δεν παραμένουν σταθερά σε έναν χώρο προκειμένου να τηρηθούν οι «κυψέλες ασφαλείας», αλλά εναλλάσσονται σε χώρους εργαστηρίων, γραφεία θεραπευτών και αίθουσες διδασκαλίας. Οι δε θεραπευτές περνούν από όλα τα τμήματα και εργάζονται με όλα τα παιδιά της κάθε δομής. Επίσης, πολλές ειδικότητες υπηρετούν σε δύο και τρία σχολεία.
■ Οι χώροι πολλών σχολικών αιθουσών και των γραφείων όπου επιτελείται το υποστηρικτικό έργο είναι συχνά ακατάλληλοι.
■ Η μεταφορά των μαθητών γίνεται με πούλμαν και ταξί με πληρότητα 100%, χωρίς να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων.
■ Οι μονάδες Ειδικής Αγωγής εξυπηρετούν μαθητές διαφορετικών περιοχών σε ευρεία γεωγραφική κλίμακα, γεγονός που ενέχει κινδύνους σοβαρής διασποράς του ιού. Πολύ συχνά, το ίδιο λεωφορείο όχι μόνο μεταφέρει μαθητές από διαφορετικά μέρη του κάθε νομού, αλλά και μαθητές διαφορετικών ειδικών σχολείων, καθιστώντας τις μεταφορές υγειονομική βόμβα που μετατοπίζεται σταδιακά και εντός του σχολείου.
■ Σε όσα σχολεία τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας λόγω κρουσμάτων, δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για δωρεάν τεστ.
Οι εργαζόμενοι στα Ειδικά σχολεία και τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) απαιτούν μεταξύ άλλων τη διενέργεια εβδομαδιαίων τεστ σε εργαζόμενους και μαθητές, πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας, δωρεάν χορήγηση εξοπλισμού (γάντια, μάσκες) στο προσωπικό, εκ περιτροπής λειτουργία σε σχολεία με μεγάλο μαθητικό πληθυσμό και προτεραιοποίηση μόνο των εξαιρετικά επειγόντων αιτημάτων για τα ΚΕΣΥ.
Πηγή: efsyn.gr – Διαλεκτή Αγγελή