Άφαντα παραμένουν από τις δυνάμεις του τουρκικού ναυτικού, τα ελληνικά υποβρύχια, «Πιπίνος», «Κατσώνης», «Παπανικολής» και «Ματρώζος» προκαλώντας νευρική κρίση στην Άγκυρα-εξαναγκάζοντας την ακόμη και σε προπαγανδιστικά fake βίντεο που δείχνουν ότι αυτά εντοπίστηκαν- και ενώ ο υποβρύχιος πόλεμος στο βυθό του Αιγαίου κλιμακώνεται συνεχώς. Τα τέσσερα «αόρατα» υπερόπλα μαζί με τα δυο εκσυγχρονισμένα που διαθέτει η εθνική φαρέτρα αποτελούν για περισσότερο από δύο μήνες τον μεγάλο πονοκέφαλο του Oruc Reis, αλλά και των τουρκικών δυνάμεων που έχουν αναπτυχθεί στα νότια του Καστελορίζου, πρωταγωνιστώντας σε έναν ιδιότυπο υποβρύχιο πόλεμο.
Πρόκειται για τα περίφημα «υποβρύχια που γέρνουν» για τα οποία ο Βαγγέλης Βενιζέλος κινδύνεψε αρκετές φορές να πάει σε ειδικό δικαστήριο, εντάσσοντάς τα στη δύναμή μας. Ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας, Βαγγέλης Βενιζέλος, επέμενε ότι ήταν πιο συμφέρουσα – εθνικά και οικονομικά – η συνέχιση της ναυπήγησης και της αναβάθμισής τους, παρά η διακοπή των συμβάσεων που είχαν υπογραφεί όπως τότε υποστήριζε σύσσωμη η αντιπολίτευση, χαρακτηρίζοντάς τα «πλωτά φέρετρα και υποβρύχια με… πτερύγια».
Γιατί είναι αόρατα τα ελληνικά υπερόπλα
Ενδεικτικό της ελληνικής υπεροχής στο βυθό της Μεσογείου είναι και το γεγονός ότι το υποβρύχιο τύπου 214 «Παπανικολής» του Πολεμικού Ναυτικού κατόρθωσε να παραμείνει άφαντο για 34 συνεχόμενες ημέρες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, εκτελώντας στο ακέραιο την αποστολή του. Η δράση του «Παπανικολή» σε συνεργασία με τα υπόλοιπα υποβρύχια του στόλου και τη βοήθεια ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου πρακτικά έγειραν καθοριστικά την πλάστιγγα υπέρ της Ελλάδας στο Αιγαίο Πέλαγος καθ΄ όλη τη διάρκεια της κρίσης τον Αύγουστο, στέλνοντας σαφές μήνυμα ισχύος. Οι Τούρκοι στην προσπάθειά τους να τα εντοπίσουν είχαν ρίξει στο κυνήγι τους σχεδόν το σύνολο του ανθυποβρυχιακού τους στόλου, έναν σημαντικό αριθμό ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου, αλλά και μια πλειάδα κατασκοπευτικών αεροσκαφών CN -235, χωρίς όμως να πετύχουν κανένα αποτέλεσμα.
Τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214 είχε παραγγείλει η Αθήνα από τη Γερμανία το 2000, δίνοντας σημαντικό επιχειρησιακό πλεονέκτημα στο Πολεμικό Ναυτικό. Βασικά σημεία της υπεροχής τους έναντι των άλλων υποβρυχίων είναι η χρήση νέας τεχνολογίας, που τους επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη παραμονή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και τα καθιστούν δυσδιάκριτα για τα εχθρικά ραντάρ.
Λόγω των ειδικών χαρακτηριστικών όσον αφορά στην πρόωση, έχουν ένα σιωπηλό σύστημα και δεν γίνονται αντιληπτά από τα ελικόπτερα ή τα αεροπλάνα ή τα πλοία επιφανείας που τα ψάχνουν Το 2004, το πρώτο υποβρύχιο της σύμβασης καθελκύστηκε στα ναυπηγεία του γερμανικού ομίλου HDW, στο Κίελο και βαφτίστηκε «Παπανικολής». Εκτός από 4 υποβρύχια τύπου 214 τα οποία αποτελούν «αιχμή του δόρατος» του ελληνικού πολεμικού ναυτικού εν πολλοίς ισάξιο με αυτά θεωρείται και ο Ωκεανός S118. Αναβάθμιση έγινε και στα: Πιπίνος S121, Ματρώζος S122 και Κατσώνης S123 που σήμερα είναι επιχειρησιακώς έτοιμα.
Μύθος ότι τα υποβρύχια έγερναν
«Απέδειξαν την αξία τους ως διαφοροποιητικοί παράγοντες υπεροχής στο πεδίο, κατά την πρόσφατη κρίση. Ακόμα ψάχνουν να τα βρουν οι σχετικές δυνάμεις των Τούρκων» δήλωσε στη Βουλή την Πέμπτη ο Νίκος Παναγιωτόπουλος καταρρίπτοντας οριστικά και αμετάκλητα τον μύθο «των υποβρυχίων που γέρνουν»! Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας γνωρίζει από πρώτο χέρι την υπόθεση καθώς είχε χρηματίσει μέλος της εξεταστικής επιτροπής που εξέτασε τα έργα και τις ημέρες πέντε Υπουργών που χειρίστηκαν τις συμβάσεις των υποβρυχίων. και στη διάρκεια της θητείας όλων υπήρξαν στάδια μερικής ή ολικής παραλαβής ή αξιολόγηση ή πιστοποίηση των συστημάτων για αυτά τα υποβρύχια
«Τα υποβρύχια αυτά δεν έγερναν ποτέ. Ή μάλλον διορθώνω: Το πρωτότυπο, σε κάποιες πρώτες δοκιμές στην ανοιχτή θάλασσα και κάτω από ορισμένες συγκεκριμένες συνθήκες, δηλαδή υπό ορισμένη ταχύτητα και συγκεκριμένες συνθήκες στη θάλασσα-πάνω από πέντε μποφόρ-παρουσίασε μία κλίση» είπε από το βήμα της Βουλής ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Πρόκειται για κάτι εντελώς φυσιολογικό, όπως είπε ο κ. υπουργός Εθνικής Άμυνας, για ένα πρωτότυπο στη Βόρειο θάλασσα. «Όμοιό του δεν είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε. Αντίστοιχα θα μπορούσε να γίνει με τις “Belharra” που κατασκευάζονται τώρα στα ναυπηγεία της Γαλλίας. Αυτά όμως είναι φρεγάτες, όχι υποβρύχια.. Είναι κάτι εντελώς φυσιολογικό για πρωτότυπο σκάφος».
Όπως είπε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος έγιναν οι σχετικές παρεμβάσεις και διορθώθηκε αυτή η ελάχιστη κλίση. Από τη στιγμή που παραλήφθηκαν και εντάχθηκαν στις επιχειρησιακές δομές του Πολεμικού Ναυτικού, παραλήφθηκαν σε άριστη κατάσταση, χωρίς καμία κλίση προφανώς ή κανένα άλλο πρόβλημα που συμβαίνει σε όλα τα πρωτότυπα. «Πρέπει να ξεπεράσουμε αυτή την ανοησία για «τα υποβρύχια που γέρνουν». Δεν θίγω το θέμα αν κόστισαν ακριβά ή αν όχι. Όμως ήταν τα απολύτως απαραίτητα όπλα που χρειαζόταν το Πολεμικό Ναυτικό κι αυτό ακόμα και στις μέρες μας ισχύει» κατέληξε ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Με fake βίντεο απαντούν οι Τούρκοι
Οι Τούρκοι για να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις δημοσίευσαν μέσω της Hürriyet fake βίντεο όπου εμφανίζεται ένα υποβρύχιο το οποίο ανήκει στον ελληνικό στόλο προκειμένου τονώσει το ηθικό της δικής της πλευράς, αποδεικνύοντας ότι δήθεν τα ελληνικά υποβρύχια δεν ήταν αόρατα και ότι οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις τα είχαν εντοπισμένα σε όλη τη διάρκεια της κρίσης. Πρόκειται απλώς για ισχυρισμό την πατρότητα του οποίου μάλιστα δεν αναλαμβάνει κάποιο στέλεχος της κυβέρνησης ή των ενόπλων δυνάμεων της Τουρκίας. Από το 2023 συνολικά έξι υποβρύχια θα ενταχθούν στον τούρκικο στόλο και σύμφωνα με την Hürriyet, θα είναι γερμανικής τεχνολογίας αντίστοιχα των ελληνικών.
Πηγή: ethnos.gr