Γράφει η Μαρία Μαυρουδή*
Είναι όμορφο να μαθαίνεις ότι η προσπάθεια και ο κόπος όλων των σχολικών χρόνων ανταμείβονται με τον καλύτερο τρόπο και ότι τα όνειρα τόσο των γονέων όσο και των ίδιων των μαθητών σταδιακά ανθίζουν.
Είναι υπέροχο και ταυτόχρονα τόσο συγκινητικό όταν η επιτυχία προέρχεται μέσα από τη δύναμη που διαθέτει η ίδια η ψυχή του ανθρώπου…
Αναφέρομαι με συγκίνηση στο μαθητή Δημήτρης Ψαραδέλης, μαθητής του Ενιαίου Ειδικού Γυμνασίου – Λυκείου Σύρου, ο οποίος συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις και κατάφερε να εισαχθεί στη σχολή Αρχεινομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Η χαρμόσυνη είδηση κάνει το γύρω του διαδικτύου σκορπίζοντας χαμόγελα χαράς τόσο στον ίδιο το μαθητή όσο και στην οικογένειά του. Ακούραστοι συνοδοιπόροι σ’ αυτό το ταξίδι της επιτυχίας , οι εκπαιδευτικοί του οι οποίοι θα πρέπει να αισθάνονται βαθιά ικανοποίηση και υπερηφάνεια για το ευχάριστο και πολύ σημαντικό αυτό γεγονός.
Η χρονιά που πέρασε ήταν δύσκολη για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα σ’ ολόκληρη τη χώρα. Το άγχος και η αγωνία κυριαρχούσε όλο τον καιρό στους υποψήφιους ιδιαίτερα την περίοδο της καραντίνας. Ο Δημήτρης βίωνε το ίδιο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ιστοσελίδα του σχολείου του:
«Σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας του, ο Δημήτρης κατέβαλλε μια πραγματικά αξιέπαινη προσπάθεια μέσα σε ιδιαίτερα δυσμενείς, από πολλές απόψεις, συνθήκες. Μετά την αναστολή της λειτουργίας των σχολείων λόγω καραντίνας, ο Δημήτρης συνέχισε αδιάλειπτα τα μαθήματα εξ αποστάσεως με όλες τις δυσκολίες, πρακτικές, παιδαγωγικές και ψυχολογικές που συνεπαγόταν αυτό. Κάτι που φυσικά ίσχυε για όλα τα παιδιά, βάρυνε όμως περισσότερο τους ώμους ενός μαθητή ειδικού σχολείου. Σημειωτέον ότι ο μαθητής μας, παρότι αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες, ως υποψήφιος πανελληνίων εξετάσεων, δεν είχε την δυνατότητα να εξετασθεί προφορικά ή σε διαφορετική ύλη, όπως κανείς εύλογα θα περίμενε. Επειδή η νομοθεσία στη χώρα μας δεν έχει προσαρμοστεί στις ιδιαιτερότητες των αποφοίτων ειδικών σχολείων, ο μαθητής μας αναγκάστηκε να εξεταστεί γραπτώς και στην ίδια ύλη με όλους τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους μαθητές, χωρίς καμία ειδική μεταχείριση.»
Παρόλο τα εμπόδια ο Δημήτρης δεν έχασε το κίνητρο του την θέληση και την επιμονή του. Η θέληση του να σταθεί πέρα από όλα τα εμπόδια, η υπευθυνότητα και η επιμονή του αποτελούν πρότυπο για όλους μας.
Θερμά συγχαρητήρια στο Δημήτρη! Ευχόμαστε να έχει καλές σπουδές και του ευχόμαστε να συνεχίσει με τον ίδιο θετικό τρόπο την πορεία του τόσο στην εκπαίδευση όσο και στη ζωή του γενικότερα
* Η Μαρία Μαυρουδή είναι Δασκάλα Ειδικής Αγωγής και Υποδιευθύντρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μοιρών