Με μεγάλη ανακούφιση διαβάσουμε επιτέλους την υπό ψήφιση ΚΥΑ που δημοσίευσε στο Facebook η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών & Κατώτερων Πληρωμάτων Επαγγελματικών & Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών σχετικά με τα νέα μέτρα απόπλου σκαφών αναψυχής που θα ισχύουν από αύριο.
Αυτό είναι το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ που θα ψηφιστεί και αργότερα θα δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, για να σταλεί αργότερα στα λιμεναρχεία οι ανάλογες οδηγίες. Θα ενημερώσουμε μόλις υπάρχουν νεότερα.
Όπως θα διαβάσετε παρακάτω, τελικά από αύριο Δευτέρα 4 Μαΐου και ώρα 6:00 το πρωί, θα επιτραπεί ο πλους σκαφών, είτε για ψάρεμα είτε για βόλτα, με τις εξής προϋποθέσεις:
α. Να μην προσεγγίσει νησί της ίδιας ή άλλης περιφέρειας του λιμένα απόπλου.
β. Να διασφαλίζεται η μεταφορά του 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου καθώς και η τήρηση ελάχιστης απόστασης 2 μέτρων μεταξύ των επιβαινόντων
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αναφέρει ότι από 4/5 ως και 18/5 απαγορεύεται ο απόπλους και κατάπλους σκαφών εκτός από τις περιπτώσεις που ακολουθούν (διενέργειας ερασιτεχνικής αλιείας, λήψης θαλασσίου λουτρού ή πραγματοποίησης άλλου λόγου αναψυχής υπό την προϋπόθεση μη προσέγγισης σε νησί κλπ.)
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΠΩΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ:
Με 50% των επιβατών και απαγόρευση προσέγγισης νησιών αρχίζει από αύριο 4 Μαΐου ο απόπλους σκαφών αναψυχής.
- Από τη Δευτέρα, 4 Μαΐου 2020 και ώρα 06:00 και έως τη Δευτέρα 18 Μαΐου 2020 και ώρα 06:00 απαγορεύεται, εντός της ελληνικής Επικράτειας, ο απόπλους και ο κατάπλους κάθε τύπου ερασιτεχνικού σκάφους, των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής και των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων ανεξαρτήτως σημαίας, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, κατά τα αναφερόμενα στην από 2.5.2020 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19.
- Κατά το χρονικό διάστημα της παρ. 1, τα εν λόγω πλοία και σκάφη δύνανται να μετακινούνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) Έκτακτης ανάγκης και ανωτέρας βίας που αφορούν σε μηχανική βλάβη, ζημία, ακυβερνησία και λοιπές συναφείς περιπτώσεις που συναρτώνται με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος,
β) μεθορμίσεων και δοκιμαστικών πλόων, σύμφωνα με τις εκάστοτε κείμενες διατάξεις και τις διαταγές των οικείων Λιμενικών Αρχών,
γ) εφοδιασμού των πλοίων και σκαφών με καύσιμα, νερό και εφόδια,
δ) καταπόπλων σε/από ναυπηγεία προς επισκευή και εκτέλεση λοιπών συναφών εργασιών. Μετά την περάτωση των ανωτέρω εργασιών, επιτρέπεται απόπλους για μεμονωμένο πλου κενό επιβατών, είτε στον λιμένα ελλιμενισμού του πλοίου, είτε σε έτερο λιμένα επιθυμίας του Πλοιάρχου αυτού και
ε) εξυπηρέτησης αποκλειστικά σκοπών που σχετίζονται με την ασφάλεια κρίσιμων ενεργειακών υποδομών της χώρας. Η παρούσα περίπτωση αφορά αποκλειστικά στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής του ν. 4256/2014 (Α’ 92),
στ) διενέργειας ερασιτεχνικής αλιείας, λήψης θαλασσίου λουτρού ή πραγματοποίησης άλλου λόγου αναψυχής υπό την προϋπόθεση μη προσέγγισης σε νησί της ίδιας ή άλλης Περιφέρειας του λιμένα απόπλου του πλοίου/σκάφους. Με μέριμνα του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων των πλοίων/σκαφών διασφαλίζεται η μεταφορά του πενήντα τοις εκατό (50%) του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού επιβατών των πλοίων/σκαφών καθώς και η τήρηση ελάχιστης απόστασης δύο (2) μέτρων μεταξύ των επιβαινόντων σε αυτά.».
Πηγή: boatfishing.gr