Γράφει ο Γιώργος Τερζάκης*
Αφήνουμε πίσω το χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου, μέσω πανδημίας με εκτεταμένο lockdown και με απουσία συζήτησης με τους αρμόδιους φορείς κάτι το οποίο στηλιτεύτηκε εκτενώς από τις ομοσπονδίες.
Αφήνουμε και το γεγονός ότι δεν έχει τίποτα πραγματικά νέο, αλλά αποτελεί επαναφορά αποσπασματικών ρυθμίσεων που ίσχυαν χρόνια πίσω και αρχίζουμε τη μελέτη.
Πρώτο επίπεδο τρομοκράτησης:
«Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο» λέει το νομοσχέδιο.
Τμήματα προνηπίων ανάρτησε το φροντιστήριο της γειτονιάς.
Αμάν λέει ο γονιός, λες να βάλουν και βαθμούς στο Νηπιαγωγείο, θα τα καταφέρει το παιδί μου.
Τι να κάνω….. Μήπως…….. Ε …μάλλον.
Δεύτερο επίπεδο τρομοκράτησης:
«Αύξηση μαθητών στα τμήματα από 22 σε 26 και κατώτερος αριθμός το 20 από 7/θεσια και πάνω.»
Οι εκπαιδευτικοί: Θα δουλέψω του χρόνου; Όχι ρε γαμώτο κινδυνεύω να βγω υπεράριθμος, που θα τρέχω από Σεπτέμβρη;
Οι γονείς: Θα μείνουμε στο σχολείο της γειτονιάς μας; Θα είναι τρελοί, εδώ έπρεπε να μειώνουν τα παιδιά (και λόγω κορονοϊού) και αυτοί τα αυξάνουν; Ποιος θα πάρει την απόφαση για το σχολείο μας; Ποιος τον γνωρίζει; Γυναίκα πρέπει να νεγογυρευτούμε;(που λένε και στο χωριό μου
Τρίτο επίπεδο τρομοκράτησης:
«Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων
Αύξηση των ημερών αποβολής
Αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια.»
Εκπαιδευτικοί: Καλά παιδαγωγική και ψυχολογία δεν διαβάζει κανείς στο υπουργείο;
Μαθητές: Όχι ρε ……., Γαμώ τ………., Τι είναι αυτά ρε ………..
Γονείς: Το φορτίο αυξάνει επικίνδυνα, περισσότερα μαθήματα –περισσότερα φροντιστήρια. Πού να βρω δεύτερη δουλειά ,εδώ έχασα την πρώτη.
5 μέρες αποβολής— ούτε βαρυποινίτης
Διαγωγή κοσμία— Ωραίο παιδαγωγικό ίδρυμα, μάλλον μόνο ίδρυμα ,με την καλή διαγωγή βγαίνεις γρηγορότερα από τις φυλακές.
Τέταρτο επίπεδο τρομοκράτησης:
«Ηλικιακό όριο στις εγγραφές των ΕΠΑΛ.»
20.000 παιδιά εκτός σχολείου. Αν θες ειδίκευση πρέπει να πληρώσεις κύριε.
Εκπαιδευτικοί: Ο εφιάλτης του 2013 με τις διαθεσιμότητες επιστρέφει.
Γονείς: Άλλη μια εναλλακτική δυνατότητα εξαφανίζεται. Πρόσεχε κακομοίρη μου γιδοβοσκός θα γίνεις, λεφτά για ιδιωτικά δεν υπάρχουν.
Πέμπτο επίπεδο τρομοκράτησης:
«Ατομική Αξιολόγηση –χειραγώγηση»
Δεν χρειάζονται πολλά σχόλια, το προηγούμενο νομοσχέδιο έλυνε με ωραίο τρόπο και με ευθύνη του συλλόγου διδασκόντων το ζήτημα. Τώρα όμως «Δεν αρκεί να είσαι καλός πρέπει εσύ να το «δείχνεις» και εμείς να το «καταλαβαίνουμε».
Μοναδική πρόταση κλείνοντας :
Το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να αποσυρθεί. Θα υπερασπιστούμε το Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο.
Τελειώνω και προβληματίζομαι.
Τι είδους ιδεολογία είναι αυτή που χρειάζεται να τρομοκρατεί τους πάντες;
Και γιατί ρε φίλε αυτή η ιδεολογία επικράτησε με τόση άνεση;
Ρητορικά βεβαίως τα ερωτήματα.
* Ο κ. Γιώργος Τερζάκης είναι Δάσκαλος, Δ/ντής του Δ. Σ. Αγίας Βαρβάρας και πρών Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης Κρήτης