Το γνωστικό επίπεδο των καταναλωτών ως προς τις ιδιότητες, τις κατηγορίες και την οργανοληπτική ποιότητα του ελαιολάδου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
Πράγματι, από τα συμπεράσματα ερευνών από ειδικούς στον τομέα αυτό στην Ισπανία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Olimerca, προέκυψε ότι το 70% των καταναλωτών δεν γνωρίζει τις κατηγορίες του ελαιόλαδου, ενώ το 90% δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα οργανοληπτικά (γευστικά) χαρακτηριστικά του.
Αυτά επισημάνθηκαν στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο AINA Technology Center, στην οποία συγκεντρώθηκαν περισσότεροι από 100 καταναλωτές και ειδικοί γευσιγνώστες Παρθένου Ελαιόλαδου για να αναλύσουν τις ιδιότητες του.
Οι καταναλωτές πέρασαν από μια δοκιμή τριών τύπων ελαιόλαδου, ενώ οκτώ ειδικοί γευσιγνώστες παρθένου ελαιολάδου πραγματοποίησαν μια επίδειξη οργανοληπτικής ανάλυσης. Σύμφωνα με την Maria Lorente, τεχνικό της Consumolab, «αν και ο καταναλωτής έχει την πεποίθηση ότι η γεύση του ελαιολάδου είναι το κύριο χαρακτηριστικό από το οποίο εξαρτά την προτίμησή του, εξακολουθεί να θεωρεί την πικρή γεύση ως αρνητική ιδιότητα, αγνοώντας ότι πρόκειται για χαρακτηριστικό ενός ποιοτικού ελαιολάδου».
Εξάλλου, οι λόγοι για την προτίμηση του ελαιολάδου από τους καταναλωτές καθορίζονται με διαφορετικά κριτήρια. Σύμφωνα με τη Bridget Jimenez, Διευθύντρια του IFAPA de Cabra: «Περίπου το 85 % επιλέγει με την γεύση, το 60 % επιλέγει με την συνήθεια και την υγεία, και το 2% με το άρωμα.
Η ανοιχτή προς τους καταναλωτές γευσιγνωσία τους επέτρεψε να γνωρίσουν και να πιστοποιήσουν οργανοληπτικά τις διαφορετικές κατηγορίες των ελαιολάδων. Η επίδειξη γευσιγνωσίας από ένα εκπαιδευμένο πάνελ βοήθησε τους καταναλωτές να κατανοήσουν την ακρίβεια των μεθόδων ταξινόμησης των ελαιολάδων με βάση τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά τους.
Η ημερίδα προσανατολίστηκε προς την ανάγκη εκπαίδευσης των καταναλωτών σε μια κουλτούρα ποιότητας, η οποία θα βοηθούσε να βελτιωθούν οι καταναλωτικές συνήθειες, προωθώντας έτσι την αναγνωρισιμότητα του προϊόντος.
Πρόκληση η αναγνώριση της ποιότητας
Πρόκληση σήμερα δεν αποτελεί μόνο η βελτίωση της ποιότητας και η εξασφάλιση στον καταναλωτή ενός προϊόντος υγιεινού και γευστικού, αλλά και η αναγνώρισή του από τους καταναλωτές καθώς η πιστοποίησή του για αποφυγή απάτης. Για να γίνει αυτό, οι επιχειρήσεις πρέπει να καθιερώσουν την πιστοποίηση της οργανοληπτικής ποιότητας των ελαιολάδων μέσω πιστοποιημένων οργανοληπτικών εργαστηρίων.
Πηγή: sedik.gr