Ενημέρωση: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΑΡΑΣ “ΦΑΙΣΤΟΣ”
Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, δεν είναι σε καμιά περίπτωση υποχρεωτική και δεν θα μπορούσε να είναι!»
Συναδέλφισσες –συνάδελφοι,
οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή στάθηκαν, και παραμένουν αδιαλείπτως, αρωγοί σε μια προσπάθεια να μείνουν σε επικοινωνία με τους μαθητές τους με σκοπό να τους κρατήσουν σε επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία αλλά και να τους στηρίξουν ψυχοσυναισθηματικά μέσα σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε όλοι μας.
Αφιερώνουν απεριόριστο αριθμό ωρών προσωπικής εργασίας, πέραν της υπηρεσιακής τους υποχρέωσης, παρά τα πολλά προβλήματα όπως η έλλειψη ψηφιακών υποδομών, υλικών αλλά και το επιβαρυμένο και «αδύναμο» σχολικό δίκτυο.
Καταφέρνουν μέσω e-mail, με χρήση των ιστολογίων των σχολικών μονάδων όπου αναρτούν εκπαιδευτικό υλικό, με σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη τους μέσω ποικίλων εφαρμογών, με αξιοποίηση των ψηφιακών τάξεων και των πλατφορμών που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και με πολλούς ακόμη τρόπους που υιοθετούν από κοινού με τη μαθητική κοινότητα με βάση πάντοτε τις ιδιαίτερες συνθήκες, τον τύπο σχολείου και τον τόπο λειτουργίας του.
Επειδή γινόμαστε αποδέκτες πολλών ερωτημάτων και πιέσεων σε κάποιες περιπτώσεις προς τους εκπαιδευτικούς, να ξεκαθαρίσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική η εφαρμογή ταυτόχρονα όλων των μορφών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Άλλωστε σαν παιδαγωγοί γνωρίζουμε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση εγείρει πολλά ζητήματα, ώστε να επιλεγεί και να γενικευτεί (όχι μόνο τεχνικά άλλα και παιδαγωγικά) στο Δημοτικό σχολείο τα οποία από ότι φαίνεται δε λαμβάνει καν υπόψη του το Υπουργείο π.χ. η ανάγκη προμήθειας ειδικού τεχνικού εξοπλισμού (κάμερες), η αδυναμία ταυτόχρονης παρακολούθησης του μαθήματος σε οικογένειες με δύο παιδιά κ.ά.
Λέμε ΟΧΙ στις πιέσεις που ασκούνται προς τους εκπαιδευτικούς στην κατεύθυνση υιοθέτησης της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως επιβεβλημένης.
Αυτή η επιλογή εκ των προτέρων αποκλείει χιλιάδες μαθητές.
Επιπρόσθετα, τις τελευταίες ημέρες, χιλιάδες εκπαιδευτικοί λαμβάνουν από ιδιωτική πολυεθνική εταιρία ένα ηλεκτρονικό μήνυμα να γίνουν μέλη της.
Με ποιο τρόπο άραγε η εταιρία «Cisco webex» απέκτησε πρόσβαση στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, χωρίς μάλιστα τη συγκατάθεσή τους;
Ρωτήθηκαν οι εκπαιδευτικοί αν συμφωνούν τα προσωπικά τους στοιχεία να τεθούν στην διάθεση της ιδιωτικής πολυεθνικής εταιρίας;
Ενώ ακόμα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τις πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να αδιαφορεί.
Οι οδηγίες του είναι διφορούμενες και οι τηλεδιασκέψεις με στελέχη εκπαίδευσης είναι θολές, ως προς τον τρόπο εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Σε καθημερινό επίπεδο βομβαρδιζόμαστε για την άμεση εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, στο πλαίσιο της επικοινωνιακής πολιτικής του «φαίνεσθαι» που μεθοδεύει η κυβέρνηση και απαιτούμε να σταματήσουν οι πιέσεις που ασκούνται στους εκπαιδευτικούς.
Δε θα ανεχθούμε οποιαδήποτε αυθαιρεσία της διοίκησης.
Για κάθε τέτοια περίπτωση, οι συνάδελφοι μπορούν να απευθύνονται στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας.
Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που οργανώνει το Υπουργείο Παιδείας, δεν είναι σε καμιά περίπτωση υποχρεωτική και δεν θα μπορούσε να είναι!
Η επιλογή είτε μεμονωμένα της ασύγχρονης μορφής, της σύγχρονης μορφής, της εκπαιδευτικής τηλεόρασης μέσω της ΕΡΤ2 είτε και ο συνδυασμός των παραπάνω αυτών μορφών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι των ίδιων των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν τις τεχνολογικές δυνατότητες και ελλείψεις (συνήθως σε υλικοτεχνική υποδομή και πρόσβαση στο διαδίκτυο) των μαθητών τους.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να φροντίσει να άρει όλες τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών, που καθιστούν εξαιρετικά δυσχερή την προσπάθειά τους (παροχή Η/Υ, πρόσβαση στο διαδίκτυο, δημιουργία κεντρικής πλατφόρμας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, ατέλεια για τον τηλεφωνικό αριθμό κλήσης για την πρόσβαση στην εξ αποστάσεως ασύγχρονη – σύγχρονη εκπαίδευση) διασφαλίζοντας την ισότιμη συμμετοχή όλων και να ενισχύσει έμπρακτα τους εκπαιδευτικούς στον αγώνα στήριξης του δημόσιου σχολείου και των μαθητών του.