Τι προβλέπει (και τι δεν προβλέπει) το νέο χωροταξικό για την περιοχή μας…

 

Νόμος του κράτους πλέον το νέο χωροταξικό με σημαντικές αναφορές να απουσιάζουν για την περιοχή αλλά και αυτές που υπάρχουν να θυμίζουν μόνο οχλούσες δραστηριότητες.

*         Δεν υπάρχει αναφορά στο Αεροδρόμιο Τυμπακίου

*          Δεν υπάρχει αναφορά στο Νότιο Οδικό Άξονα

*          Δεν υπάρχει αναφορά για το νότιο παραλιακό άξονα που θα συνδέσει οδικά τους παραλιακούς οικισμούς των Δήμων Φαιστού και Γόρτυνας...

*          Υπάρχει αναφορά στη λιμενική πύλη του νότου στο Τυμπάκι με τροφοδοσία πλοίων (bunkering) και την υποστήριξη των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων άντλησης και μεταφοράς φυσικού αερίου και πετρελαίου από τα «οικόπεδα» της νότιας Κρήτης! Επίσης αφήνει «παραθυράκι» διατήρησης της προοπτικής ανάπτυξης εμπορευματικού λιμένα…

Αναλυτικά:

Χερσαίες μεταφορές

Εδώ υπάρχουν αναφορές μόνο δευτερεύον δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας οδικό δίκτυο.

Συγκεκριμένα:

Το δευτερεύον δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας ( ή βασικό περιφερειακό οδικό δίκτυο) περιλαμβάνει τις οδικές συνδέσεις:

(7) Επισκοπή - Καρωτή - Άγιος Κωνσταντίνος- Μούντρος - Αγ.Ιωάννης / Άγιος Βασίλειος/ Μύρθος - Μαριού- Ασώματος - Φρατί - Άνω Μυξόρουμα - Καρίνες - Πατσός-Βολεώνες - Αγία Φωτεινή,
(8) Ρέθυμνο - Άδελε - Αγ. Φωτεινή - Φουρφουράς -Αποδούλου - Αγία Γαλήνη,

(13) Αγία Βαρβάρα - Γέργερη - Ζαρός - Βορίζια - Αποδούλου,

Θαλάσσιες μεταφορές…

Διατήρηση της προοπτικής ανάπτυξης εμπορευματικού λιμένα στο Τυμπάκι, με αναθεώρηση του ρόλου του και αναπροσανατολισμό προς την τροφοδοσία πλοίων (bunkering) και την υποστήριξη των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων άντλησης και μεταφοράς φυσικού αερίου και πετρελαίου από τα «οικόπεδα» της νότιας Κρήτης.

Οι δύο Ειδικοί Λιμένες εμπορευματικού χαρακτήρα, στους Καλούς Λιμένες και στον Αθερινόλακκο. Ο τελευταίος μπορεί να αναλάβει και την υποστήριξη των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων για τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου από τα «οικόπεδα» της Κύπρου καθώς ή/και εγκαταστάσεων μικρής ΥΦΑ, ενώ και οι δύο λιμένες (καθώς και ο λιμένας του Τυμπακίου) θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τις υποστηρικτικές υποδομές για την για την έρευνα και την εκμετάλλευση υδρογονανθράκων νοτίως της Κρήτης,

Τα υφιστάμενα επιβατικά λιμάνια ενδοπεριφερειακής εμβέλειας, Παλαιόχωρα / Αγία Γαλήνη και τα προτεινόμενα Χώρα Σφακίων, Γαύδος, Σούγια,

Τα υφιστάμενα επιβατικά λιμάνια τοπικής εμβέλειας, Χερσόνησος, Μάλια, Μπαλί, Σίσι, Γεωργιούπολη, Κόκκινος Πύργος, Μακρύ Γιαλού και τα προτεινόμενα, Πλακιάς, Άρβη.

(Με στοιχεία από το flashnews)